lördag 16 februari 2008

Pyssla med Konsthantverk

Tiden går fort när man är lycklig. Så sa alltid min mormor när hon levde. Jag tycker att så är det även när man pysslar med konsthantverk.

Vad mycket olika hantverk det finns att ta till när man är en skapande människa som älskar att jobba med sina händer.

Mycket har man provat på innan man fastnade just för det jag gör idag. Förr stod man där och gjorde figurer i gips. Det var både kletigt och roligt på samma gång. Vilken tid det tog innan det väl var genomtorrt så man kunde börja måla den figur man gjutit.

Har även målat motiv på värmeljus som jag kommer att ta upp igen. Det är roligt och man kan verkligen variera motivet på dessa små ljus.


Vad gör jag idag? - Jo, jag arbetar mest med att handmåla och glöd rita på trä. Brevlådor får motiv som antingen kunden eller jag valt ut. Vill man ha ett Nyckelskåp eller en Välkommenskylt så finns det många fina trevliga motiv att välja mellan. Och som ni vet så har jag många ideér som jag redan har eller kommer att förverkliga.


Jeanette