tisdag 3 januari 2012

Dags att börja producera igen


Nu är det dags att producera igen. Det kommer ju en del marknader och mässor så här på våren. Vart det bär av vet jag inte riktigt än. Men jag brukar ju få inbjudningar från olika ställen.

Jag har börjat för lacka en del skyltar och mer kommer det att bli. För några dagar sedan satt jag med grannens dotter och målade. Hon fick pröva på hur det är att måla på trä. Och se hur mycket jobb det är före innan man kan lägga upp motivet. Skylten längst upp är den vi hjälpes åt med. Ni som läst denna blogg förut vet ju att jag är väldigt noga med det jag tar mig för. Här fuskas det inte.

Jag skall i dag gå upp till min målarhörna och måla klart en skylt först och sedan är det dags att lacka andra för kommande motiv. Motivet som jag nu håller på med är samma som jag målade i hop med grannens dotter Angelika. Men jag har som sagt inte gjort den riktigt klar än.

Inga kommentarer: