tisdag 17 april 2012

Ny välkommen skylt



Ny välkommen skylt har jag nu målat. Jag målar olika färger på husen och i trädgården blir det olika blommor som ger oss glädje. 
Modellen hittade jag i en av mina ide böcker. Och jag tycker den är så härlig. Det är ju en sådan tid vi väntar nu med trädgården full av blommor. Och längre fram finns det säkert någon som skall måla om sitt hus, men i större skala än det jag målat :).

Under min pensel just för tillfället är det ett nyckelskåp som fått en underbar blå färg som jag själv blandat ihop. Att blanda egna färger är jätteskoj, man vet aldrig hur man gjorde och kan inte få samma nyans flera gånger, om det inte händer av rena slumpen att den blir så igen.

Motivet jag har valt passar till bakgrundsfärgen tycker jag. En fyr på en liten ö. Med återspegling i vattnet.
 Jag kommer sätta in en bild på det då jag har målat klart det.

Inga kommentarer: