tisdag 14 januari 2014

Virkar för fullt

Virkar för fullt nu igen och då Barbie klänningar med tillhörande hatt. Gjorde ju en hel del sådana förr, men känner för att ta upp det igen. Jag virkar både i tunt och lite tjockare garn och i massa olika färger. Något jag gör mer nu än tidigare är att jag virkar in små pärlor i mitt arbete. Än så länge har det blivit en lime färgad klänning med guldfärgade pärlor och till det en hatt. Har även en brun klar även där med in virkade pärlor.

På min hemsida www.slojdverkstan.se  kommer jag att lägga in en ny undersida då jag har virkat några klänningar. Har även tänkt virka lite annat också.Så håll till godo med dessa bilder än så länge. Priset på klänningarna med hatt kommer på min hemsida där ni kan kontakta mig om det är något ni vill köpa.
Lime färgad hatt

Lime färgad klänning med in virkade guldfärgade pärlor

Påbörjad brun klänning med in virkade bruna glas pärlor

Inga kommentarer: