måndag 9 maj 2011

Kor som hållare



Kor är på ropet nu. Många släpper ut dem från att ha varit inne hela vinter. Jag för min del håller på att måla kor för tillfället. Mina kor kan du använda till att sätta hushållspappret bakom. En fin prydnad för din köksbänk eller bordet.
Fast jag målat så många så står det ingen på våran egna bänk, men som ni alla vet som följer denna blogg eller bar kikar in och läser så målar jag för att sälja. Ni som håller på själva vet ju att i regel har man inget av det man gjort själv.

Mina kor är i trä och de är en modell som jag tagit fram. En kompis till mig som är hemslöjdare har sågat till dem efter mitt önskemål. Så är det med allt som jag kommer på ritning och sedan till Ronny som  sågar. Kika in på rk hemslöjd så får ni se vad han håller på med. Åter till korna. Jag har nu kommit så långt att jag håller på med framsidan. Allt målar jag två gånger så det blir täckt ordentligt. Man riktigt känner hur glad korn blir för att få färg på sig :) Ingen av mina kor är den andra lik.

Här får ni se hur långt jag kommit. Och hur den blir som hållare.

Kor på gång Här är det den vita färgen och mulen som skall målas

Bakom oss står pinnen för ditt hushållspapper


Här en av de kor jag målat tidigare.

1 kommentar:

Elsa Grön sa...

Jättefina kor! Jag förstod inte när Gunnel och Claes fick den att du gjort den. Kor är alltid populärt. /Elsa