onsdag 18 maj 2011

Tidskrävande målning

Tidskrävande målning, det har jag valt att sätta som överskrift i dag. Jag har nu lagt upp grunderna på den detaljrika skylt som om en stund skall få lite färg på sig. Ett underbart marint motiv med båtar. Varför valde jag då detta motiv? -jo snart är det dags för mig att stå på hantverksdagarna i Sjötorp. Där är det mycket båtar och fint med Göta kanal och dess slussar. Jag har varit med här förut men det var rätt så många år sedan så nu skall det bli riktigt skoj att få komma dit igen och visa upp vad vad man målar för köpglada kunder.

Har du inget för dig den helgen så lovar jag att du inte blir besviken om du gör ett besök dit. Datum för det hela är 4-5 Juni och tiden är lördag 10-17 och söndag 10-16. Vem vet kanske vi ses där.
Här kommer så bilder på början av den stora tavla jag håller på med för tillfället. Du vet väl om att du kan klicka på bilden för att se den större??

Här är allt svart lagt

Närmare bild på båten och kranen

Andra delen av tavlan

Så kika in om ett tag igen då kommer jag lägga in den då den är klar.

1 kommentar:

Tomas Ohlum sa...

Så snygg redan nu :) Kommer bli helt otroligt vacker tror jag!