onsdag 19 mars 2008

Att vara konsthantverkare





Solen skiner utanför vårt fönster och det ser faktiskt ganska skönt ut. Jag har i dag suttit vid datorn och fixat lite här och var.

Att vara konsthantverkare är faktiskt väldigt roligt och det är så svårt att hålla fingrarna i styr när man ser något som man vill pyssla med. Jag känner för att göra så mycket just nu. Men eftersom vi håller på att flytta så ligger allt mitt hantverk och alster i välpackade flyttlådor.

Men när Ateljen är klar ska här fort som ögat plockas upp och jag ska sätta mig och måla igen.

Jag ska måla nya välkommenskyltar. Och så blir det säkert något nytt som jag kommer på.

Min Atelje har fått ny färg på väggarna och jag ska inreda den så att jag känner mig välkommen dit ut när jag får lust att måla. Och det har jag ju för jämnan så det är inga problem precis. Allt ska få sin egna plats i min nya Atelje. En passande gardin ska pryda fönstret och det ska finnas plats för besökare att sätta sig en stund och prata med mig medan jag håller på att skapa.

Titta in i webb butiken i slutet av April så lovar jag att det kommit in nytt under kategorin handmålat.

Jeanette

Inga kommentarer: