söndag 20 april 2008

Skapa måla och sy




Vad mycket man kan göra bara man har fantasi. Min fantasi är det ingen som helst fel på. Jag gillar att skapa måla och sy. Bara för ett tag sedan sydde jag nya gardiner till min atelje och så även till vårt stora rum. Måla var det inte heller så länge sedan vi gjorde. Men då var det inte på tal om små alster som skulle få sin prägel. NEJ då mina goda läsare var det stora ytor det rörde sig om. Väggar som fick ny färg. Även det i min atelje.


Har jag då kunnat skapa något på ett tag. Just nu har vi fixat i trädgården och planterat ner växter så det kommer att förgylla vår framtid. Även det är ju ett sätt att skapa på. Vet ni det tar tid att först gräva nya land och sedan plantera ner växter så de kommer i rätt ordning. Hur skulle det se ut om man satte de lägsta längs bak och höga framför. Tänk er själva resultatet.


Mitt skapande i ateljen ska få fart nu när jag är i stort sätt klar med trädgården. Jag ska göra nya alster som ska med till en hantverksdag den 8 Juni. Det är roligt att få sätta sig ner och skapa måla och vem vet kanske kommer jag att sy.


Jeanette

Titta gärna in i webb butiken

Inga kommentarer: