fredag 16 maj 2008

Nu öppnar vi vår lilla butik


Solen skiner utanför vårt fönster. Men än så länge är vinden kall. Jag har jobbat mycket med att få vår lilla butik i ordning så vi kan öppna den nu den 24 Maj. I min atelje ska jag kunna sitta och måla och varje lördag mellan 11.00-15.00 så öppnas dörrarna upp till butiken i samma lokal. Det är så skönt att ha allt på hemmaplan.


Har även tänkt att man ska kunna ringa för övrig tid om man inte kan just på lördagar. Vad finns då i den lilla butiken? -Jo här hittar ni textil, handmålade alster, träalster, smycken, kramdjur, luffarslöjd och mina egen designade handvirkade Barbieklänningar. Det finns mer att beskåda i butiken men ta er en tur hit så får ni med egna ögon se resten. Vi finns på Grindstugevägen 2 b. Sex kilometer utanför HJO mot Jönköping. Bra skyltat ger mer kunder.

Vi riktigt längtar till vi öppnar. Det ska bli så skoj att se vad det blir för intresse av det hela. Men eftersom vi bor i en ort där det kretsar mycket kring konsthantverk så kommer det att gå bra.

I går satt jag och målade skylten som ska sitta på dörren där det står vilken tid vi har öppet. Och vet ni jag ska sätta upp en skylt på husväggen som jag ska glödrita namnet på. En härlig skylt ska det bli. Ren träskylt som är utsågad av traktens trähandlare fem minuter här från oss. Slöjdverkstan . se kommer det stå. Då slår jag två flugor i en smäll som det så vackert heter. Reklam för butiken här och framför allt min butiken på nätet. (visst är jag smart)

Hoppas att vi ses i sommar när ni har vägarna häråt. Kaffe finns alltid om ni så vill.

Jeanette
Slöjdverkstan

Inga kommentarer: