lördag 11 oktober 2008

Tomtedress och julkort



Hemskt vad tiden bara rinner iväg. Snart är det dags för mig att tänka på hur det ska bli i butiken när alla jul saker kommer in. För min del tycker jag att det ska se mysigt ut. Och det brukar det ju göra när man får så varma färger omkring sig.
Då min läsare kommer ni att få se tomtedressar och jul kort. Tillverkaren av korten jobbar på högtryck nu för att ni kunder ska få att välja mellan. Läser du detta Elenor så lycka till med det du gör. Jag vet att resultatet alltid blir det samma. Det vill säga bra.

Jag själv som virkar dessa tomtedressar har snart kjol delen klar. Sedan är det dags att virka överdelen. Den tar kortare tid att gör. Men ska jag ha ärmar på som jag tycker det ska vara så tar det tid. Inte nog med de. Sedan ska där avslutas med vitt fluffigt garn.

Tomteluvan ska göras och även den avslutas med en vit kant. Är jag klar nu då. Tror ni det? ......................................... Nej mina vänner så lätt är det inte. Alla dessa trådar som hänger då? ska det se ut så? Nej det går jag inte med på för här är det ordning och reda. Fäster trådarna på ett bra sätt och sedan är det dags för knäppningen. Ska det vara tryckknappar eller hakar.
Så nog tar det tid alltid. Men jag älskar det jag gör.

Bilden ovan har inget att göra med dagens inlägg. Vill ej avslöja för mycket än. Men bilden är tagen av mig på en promenad med min älskade när vi bodde på Lidingö. Visst är det en charmig rot som fastnat på fotografi.

Jeanette

1 kommentar:

Anonym sa...

Jobbar fortfarande med julkort som du ser, måste bara spara några till att skicka iväg till mina vänner! =)
Kul att du gillade nissen, ska göra fler i andra färger sen! =)
Kram