tisdag 2 december 2008

Pysslar inför julmarknaden





Är det jul snart? kommer det någon tomte tro. Hinner vi med det som vi ska göra? Ska vi köpa många julklappar? Ja frågorna är många så här i juletid.
Jag vet i varje fall vad jag gör. Målar och fixar till det tomtar och snögubbar. Så jag pysslar inför julmarknaden som kommer att hållas den 6-7 December nere på Almnäs bruk. Ja det som ligger ca sex kilometer från HJO räknat. Det ska bli så skoj att stå där. Har aldrig varit med tidigare så det här blir helt nytt för oss. Jag skriver oss för min underbara sambo kommer att vara med mig hela tiden. Jag har sådant fint stöd i honom.

Att stå bland höbalar och granris låter så mysigt. De har byggt upp borden på just höbalar. Jag undrar om det kommer att räcka med det som jag tillverkat. Hoppas verkligen det. För jag hinner inte med mer i vecka. Men man får ta det man har helt enkelt.

Nu ska vi strax börja med lite mat. Och det behöver man ju sägs det för att orka med dagen. Ha nu en bra vecka så hörs vi snart igen. Dagens bild är Almnäs vi ska dock inte stå inne i detta hus utan i Sankt Petersladan.

Jeanette

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Hur gick det på julmarknaden?
Hoppas allt är bra med dig!
Kramar Elenor