söndag 11 januari 2009

Nu finns Pärlbroderi ........


Nu finns Pärlbroderi i webb butiken. Det är så roligt att fått med dessa så fina alster. Tänk att man kan skapa något så fint av små pärlor. Vilket pyssel det är. Och hoppas på att det inte hamnar för många på golvet. Men som tur är så finns ju dammsugaren. Jag kan tänka mig att det tar många timmar att tillverka en större duk. Tänk bara på hur många pärlor det är så kan ni ju räkna ut resten själva.

Den lilla bedårande duken som finns i butiken är så vacker.
Den är gjord i aprikos och vitt. Vilken lyster dessa små pärlor har. Fick lära mig något nytt från Görel som tillverkar alstren. Om man lägger en bit vit filt under så framträder pärlorna bättre och man ser dess lyster. Klart jag har ju inte sysslat med något sådant förut så det kanske ni redan visste. Men för mig var det i alla fall nytt.

Nu måste jag sluta för idag. Ska åka till Björneborg i Värmland alldeles strax. Väntar bara på att min älskling ska bli klar.

Jeanette

Inga kommentarer: