fredag 20 februari 2009

Tre nya på gång till webb butiken


Så skoj allt känns nu. Och jag är så glad må ni tro. Jag har tre nya på gång till webb butiken. Alla tre är så jättevälkomna med i gemensamheten.

Först har vi Evelin från Lidköping som tackat ja. Hon syr väskor och barnbyxor i fräcka tyger. Har jag eller någon kund en annan önskan så är hon inte främmande för att göra det med säger hon. Och det är ju bara positivt tycker jag. Så välkommen i gänget Evelin.

Nästa som tackat jag heter Annika och bor utanför Uppsala. Hon tillverkar armband, halsband hårspänne, diadem och ringar. Materialet är i skinn och tennråd. Med andra ord så gör hon tenntråds smycken. Vill man beställa något längre smycke av de hon tillverkar så fixar hon till det. Så även du är välkommen Annika i gänget.

Så till vår luffarslöjds arbetare. Stig bor i Norrahammar och gör olika alster av tråd. Förr kallade luffarna själv att de sålde trådtjack. Fina ljusstakar , skålar och karottunderlägg är bara en bråkdel av det han tillverkar. Fick reda på att Stig vill vara med bara för någon timma sedan. Välkommen du med Stig till vårt glada gäng.

Jag som skriver är som vanligt Jeanette som tillverkar egen designade Barbieklänningar. Målar på trä. Glödritar. Och är den drivande personen bakom Slöjdverkstan min webb butik.
Dagens bild en av mina egen designade hållare för hushålls papper. Snögubben får vara med ett tag till. I varje fall här i denna blogg.

Jeanette

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Fy tusan vad jag ligger efter med att svara på kommentarer, puuuuh.
Hoppas du ursäktar men nu vart jag här i allafall och skall kolla runt lite. Ha det bra.
http://ronnysinternetshop.blogspot.com/